onsdag 1 maj 2013

Valborgsmäss

Igår var det Valborgs. Mulet, kallt, blåsigt, duggregn. Inte det minsta vårigt. Jobbade halv dag. Skönt! På e m hade vi rep med kören och kl 18 sjöng vi in våren, eller snarare ropade desperat efter den, på Församlingsgårdens trapp. Efter det kvitterade koristerna ut sitt gage, bestående av varmkorv med bröd samt kaffe med dopp. Jag undrar hur många låtar man måste sjunga för att tjäna ihop till en middag? Efter det åkte jag och sambon hem till byn för där var det majbrasa minsann. Brorsan och hans sambo var också hemma hos päronen, så det var riktigt trevligt. Vi åt våfflor och glass. Mums! 
Jag har fått kontakt med mina stjärneljus till barn och det känns härligt. De har det bra, badar och åker slalom om vartannat. Kul för dem! 
Idag är det soligt ute men blåser förfärligt. Hade tänk lufsa en sväng i morse, men fick besök av en väninna. Sen har jag skjutit upp det där och nu känns det alldeles för blåstigt för att det ska vara trevligt att springa. En dålig ursäkt, jag vet. Men jag vill äta och ta tag i lite städning här hemma. Passar på när jag inte har kidsen som avleder mig från denna fantastiskt roliga sysselsättning... NOT! Sambon blev tvungen att åka och hämta hem 1 st biker med 1 st havererad motorcykel 7 mil bort, så jag är solokvist hemma.
Nä, käka och städa var det! Kanske jag får mig en rask promenad senare i alla fall. Eller inte. Vi får se. I något 1:a majtåg tänker jag då inte gå. Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar