torsdag 30 maj 2013

Har shoppat sommargarderob

Jag och väninnan skulle till storstan förra fredagen i ett viktig ärende. Vi tog dessutom ledigt hela dagen för att shoppa. Ja, ni vet; inför sommaren måste man ju inhandla en ny sommargarderob. Särskilt om man inte har samma storlek som förra sommaren... 
Jag är inge' bra på det här med shopping. Det gäller att jag verkligen är "in the mood" för att få till det. Just denna dag så sög det där viktiga ärendet musten ur mig totalt och jag fick spränghuvudvärk. Så vi prioriterade att äta (god thailändsk mat) och fika (kaffe och chokladpraliner, det kan ju få vilken skräpig kvinna som helst upp på banan igen).
I alla fall så lyckades jag skrapa ihop detta till min sommargarderob:

T-shirt BH - 92% Polyester,8% ElastanStringtrosa - 92% Polyester,8% ElastanPush-up BH - 54% Polyamid,40% Polyester,6% Elastan

Visst var jag duktig? Framför allt silverhatten är jag mycket nöjd med. Den ska jag ha när jag sitter och läser en bok i en solstol i ett soligt land vid Svarta Havet. 
Låt oss hoppas att sommaren fortsätter som den börjat här i norr, d v s med tropisk värme, för annars lär jag få frysa i sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar