måndag 6 maj 2013

Fotbollsvarning



Vill ta tillfället i akt och utfärda en varning:
Fotbollssäsongen har börjat...
Det innebär att fr o m nu är mitt liv styrt av Laget Flickor 02/03:s tränings- och matchtider. Härmed inskränks min träningstid, min tid till vila och min egentid till ett minimum. Nu ska det pusslas och planeras konstant i flera månader. Träningstider som börjar innan jag och sambon slutat jobbet kräver en viss planering för att logistiken ska fungera. Maten, skjutsa, hämta, se till att det finns rena träningskläder, planera helgerna o s v... Ja, det mesta kommer faktiskt att kretsa kring den där fotbollen! Känns sådär... Eftersom jag inte tycker fotboll är speciellt kul, så jublar jag inte direkt, men vad gör man inte för sina telningar?
Bortamatcher långt borta i Tjottahejti som gör att man måste antingen ta ledigt från jobbet på eftermiddagen alternativt stiga upp ottan på helgerna för att hinna dit kommer varvas med slavande i Fotbollskaféet; steka hamburgare, kränga korv, kaffe, godis samt fikat man bakat till två på natten kvällen innan. 
Nä, det var inte min högsta önskan direkt att bli fotbollsmorsa kan jag erkänna.
Men... när man ser tioåringens lyckliga leende när hon highfivear sin kompis efter att ha nätat, när man ser tjejerna klappa om varandra, peppa varandra, torka varandras tårar efter en sugig målvaktsinsats, när man ser glädjen, stoltheten och de sträckta ryggraderna hos tjejerna då de får sina medaljer (som alla deltagare i cuper får, oavsett resultat) och suget i blicken hos dottern när det är dags för avspark... Ja, då känns det ändå som att det är värt det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar