söndag 16 mars 2014

Joggingpremiär

Rekordtidig joggingpremiär ute för mig. Tiden är ur led och klimatet helt uppfuckat; Skidsäsongen slut, snön smälter, bara fläckar på gräsmattorna i Norrbotten i mitten av mars... Det känns deppigt, men det är bara att göra det bästa av situationen. Därför gick jag och köpte mig nya joggingskor idag. Mina gamla trotjänare har liksom tappat dämpningen. Jag har varit nöjd med dem, särskilt på elljusspåret med mjukt underlag. Då jag ofta, särskilt nu då säsongen börjar tidigt, springer på asfalt på strandpromenaden, så valde jag en sko med bättre pronationsstöd och dämpning, även framtill i skon. Jag håller mig till Asics, men nu heter modellen Gel Cayano W20.
Vart så inspirerad att jag var tvungen att bege mig ut på en provrunda idag.
Det blev lite intervallträning:
5 min uppvärmning
6 ggr 4 min jogga medel/1 min gång
10 min nedvarvning
6 km
Nu är jag ganska mör... Men skorna var sköna, fantastisk dämpning! Få se hur det känns benhinnor och annat om nån dag. Hoppas det känns bra för mina nya vänner var inte billiga. Dessutom köpte jag nya fotbollsdojjor till Trollet. Svettigt! Som tur var, var de på rea och så hade jag 50 kr i bonus på Team Sportia.
Nu vi redo för vårens träning :-)

Asics Gel Cayano W20


Adidas Davicto V TRX HG J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar