lördag 27 april 2013

Tidsfördriv när man har barnfritt

Känns tomt, tyst och konstigt här hemma utan mina små huliganer.
Klev upp vid 9 och drog på mig löparstället. Solen sken men det blåste ganska kallt. Körde mitt intervallprogram; 5 min uppvärmning, 8 intervaller som består av 5 min jogging + 1 min promenad, 5 min nedvarvning (ja, eller hur länge man vill egentligen). Första gången jag verkligen följde det, yey! Jag brukar annars inte orka 5 min jogging. Det gjorde jag egentligen inte nu heller, men jag tvingade mig att göra det, även om det gick vääääldigt sakta ibland. Jag får så förbenat ont i ljumskarna. Vet inte om det är för att jag blir kall, men ont gör det. 
Efter sen brunch så åkte jag och sambon iväg till grannkommunen och kollade lite sportkläder. Mysbyxor till honom, eftersom de han har hänger och slänger. Han har gått ned 10 kg efter sin livsstilsomläggning (av hälsoskäl). Själv hittade jag ett Craft löparset (t-shirt och trekvartsbyxor), löparsockar och ett regnställ. Till flickorna hittade jag tunnare underställ som jag inte kunde låta bli att köpa.
Sedan var vi hungriga av allt shoppande, så vi beslöt att slå på stort nu när det är löningshelg och allt... barnledigt har vi också... Bara det kräver ju nästan ett restaurangbesök. Så det blev middag på... IKEA! Vilken lyx!!! Ja, herreminje... Det var faktiskt gott och sällskapet var det ju inte alls fel på, så jag är då nöjd med dagen :-)










   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar