söndag 29 december 2013

Mellandagshandel

Flickorna fick en slant att köpa kläder för, som Nyårspresent av farfar och hans familj. I Ryssland är det ju nämligen Nyår som är den stora grejen. Det är då Farbror Frost och hans assistent Snöflickan besöker alla ryska barn och delar ut nyårspresenter. Så vi åkte till det blåvita grannlandet i öst och shoppade.
Detta valde Kotten. Hon hittade inte så mycket på rea så det blev 3 plagg för pengen.

 
Den svartvita blusen är från KappAhl och den dubbla toppen i svart och cerice/blått samt svart/rosa klänningen är från Lindex.

Trollet hade tur och hittade ett par plagg på ALE och då fick hon följaktligen lite mer för sin slant.

        

Klänningen med hjärtat och blå tröjan med hjärtat är från H&M, toppen och klänningen till höger är från Lindex.

Inget jag kanske skulle ha valt, men nu är tjejerna redan så stora och det är ingen större idé att köpa kläder till dem som de inte fått välja själva. De kommer nämligen inte använda det som inte faller dem i smaken...

Själv fick jag mig ett par mysbrallor för 150 spänn och så köpte jag mig en julklapp som jag suktat efter i ett år... Nu var det nedsatt med 300 kr och jag hade en bonuscheck på 174 kr, så då slog jag till:


Ett Craft längdskidåkningsställ från Intersport. Lycka! Om nu bara det kunde sluta regna nån gång.

Utflykten avslutades med att vi dinerade på IKEA. Flådigt värre :D Och självklart hittade vi lite pryttlar även där.



Bl a så fick kidsen varsina kuddar med kuddfodral till sina sängar i rummen, som de valde själva. Jättefina!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar