måndag 9 december 2013

Adventsmusik

Det är mycket nu, om vi säger så... Adventsmusik, julkonserter, julspex, dansshower avlöser varandra i ett rasande tempo. December innebär en väldig massa sång och musik, vilket jag gillar. Det är det som är jul för mig. 
Det innebär förstås mindre tid till julstök och julbakande, men vad gör väl det? Det är ju inte det julen handlar om, tycker jag.
Igår var det Julspex där mina barn medverkade i körerna och det hela avslutades med ringdans runt granen i Folkets hus. Jättemysigt!
Trollet fick sjunga "solo" tillsammans med sin kompis i verserna på en låt och det gick strålande.
Själv laddar jag inför Luciahögtiden i kyrkan på fredagkväll. Jag backar upp tjejerna i en liten bakgrundskör, bl a ska jag sjunga diskantstämma på flera låtar. 
Jag lever fortfarande på konserten "En stilla jul" som vi gjorde med sångaren och skådespelaren Anders Ekborg, pianisten och kompositören Stefan Nilsson (en bygdens son) samt gitarristen Bengt Magnusson förra veckan. Det var en riktig höjdare, och de tyckte artisterna själva, så det blir fortsatt samarbete med dem i någon form. Jätteroligt!
Den här lilla låten sjöng vi tjejer med ungdomarna alldeles själva, och det blev jättefint. Mycket uppskattat. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar