lördag 8 juni 2013

Övat shopping

Jag har övat mig lite i shoppingens ädla konst. Det är egentligen inte så svårt. Man stegar fram till expediten i klädaffären och säger vad man är ute efter. T ex som jag gjorde; jag klev fram och sa att jag behöver finkläder, typ klänning eller kjol, för jag ska sjunga på dop. Sen plockar de fram en massa, och så är det bara att sätta igång och prova. Det är så bra för man behöver inte säga vad man har för storlek (det vet man ju oftast inte, för både ens egen kroppsstorlek varierar ju rätt kraftigt, så även klädfabrikörernas klädstorlekar), utan det listar expediten ut! Bra va?! Och medan man står där och provar så fyller de på men nya plagg, nya storlekar och tar undan det man provat. Helt fantastiskt vilken service! Så funkar det i alla fall på vår lilla ort. Tycker mig ha märkt att det inte är riktigt lika bra service på större orter där man handlar på H&M, Lindex och KappAhl.... Se där, ytterligare en fördel med att bo i en håla! Handlarna är djävulskt beroende av sina kunder och måste tillhandahålla service ;-) Sen så tycker de att man är jättesnygg i allt!! Vilken boost för självförtroendet :-) Eller kan det månne vara ett försäljningstrick de lärt sig...? Hur som helst, trevligt är det och idag kom jag hem med två klänningar. Vet faktiskt inte vilken jag ska ha på dopet, men det är ju sommar nu, så två klänningar kan man väl behöva. Så resonerar jag.
Nu gäller det bara att bestämma sig för vilket som ska bli lördagens outfit... Elle, belle, bi...   
Tror det blir denna: 




eller denna...


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar