tisdag 4 juni 2013

För den goda sakens skull

Ikväll har jag sprungit för SOS Barnbyar i Kosovo, för att de ska kunna fortsätta ta emot nyfödda och små, föräldralösa barn och ge dem ett tryggt hem, med en trygg barnbyförälder, att växa upp i. Vårruset hade dessutom 25-årsjubileum, så det kändes extra bra och festligt. För mig var det första gången jag var med i ett lopp, sedan skoltiden. Jag hade dragit ihop ett gäng härliga kvinnor till mitt lag och vi fick en underbar kväll! Solen stod högt på himlen, men det var lite, lite disigt och inte riktigt lika hett som vi haft förra veckan. Det fläktade från havet och älven som omgav udden vi sprang runt. Genom mysiga kvarter och fantastisk natur där älven mynnar ut i havet sprang vi. Vi svettades, kämpade och log från öra till öra. Efter loppet väntade medalj, goodiebag och picknickorg som vi avnjöt i det gröna. Med solen i ögonen, vattnets glitter i håret och chilla brudar överallt, så fick även magens skrattmuskler jobba :-) Det här vill jag göra igen! Att jag dessutom orkade jogga hela 5-kilometersslingan samt slog mitt personbästa gjorde ju inte kvällen sämre ;-) Godnatt önskar en nöjd och fluffig Fia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar