måndag 19 augusti 2013

I väntans tider

Det är mycket hamstersnack här hemma just nu.
Vi går liksom i väntans tider. 

Har precis fått veta att två av honorna hos uppfödaren som vi varit i kontakt med, har nedkommit med varsin kull! Fyra ungar i den ena och tre i den andra.
Kanske, kanske där finns en hamsterpojke till oss!
Annars så finns det en liten gosse som redan är leveransklar som jag personligen är väldigt sugen på. 
Men, men, tjejerna vill veta vad de två nyblivna mammorna "ruvar" på för bebisar innan vi bestämmer oss. 
Det är den yngsta tjejen som längtar mest intensivt efter en hamster. Hon har läst en massa om guldhamstrar, trots att hon ännu läser lite knackigt <3 
Den äldres intresse vaknade lite senare när det gick upp för henne att lillasyster faktiskt kanske kommer att få skaffa en hamster. Så då ville hon också ha en. Men då sa jag stopp och belägg! 
Först EN hamster som de får sköta om tillsammans, så får vi se om det blir någon fler. Framför allt så får vi se hur stort det där hamsterintresset egentligen är efter ett par månader...
Jag är medveten om att det mycket väl kan bli jag som få ta hand om hamstern till syvende och sist.
Hur som helst så tycker jag att det ska bli jätteskoj att få ett djur i familjen. Är van att ha flera olika djur, men guldhamster är nytt för mig. Sambon har haft en i barndomen.
Ska bli spännande och roligt i alla fall :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar